Harbour village – het zilveren schor

Net voor de HISWA begon, startte er een bescheiden promotiecampagne voor het nieuwe villapark Harbour Village aan de oevers van het Veerse Meer. Op die HISWA zelf was er fraaie promotiestand voor dit haast on-Nederlands opgezette park met zo’n 75 duurzaam gebouwde vakantiehuizen en inmiddels worden ze actief aan de man gebracht. De villa’s worden verkocht voor eigen gebruik en voor verhuur (of combinaties daarvan), waarvoor een samenwerking is aangegaan met Largo Villa’s, het toplabel van de eigenaar van de Roompot vakantieparken. De projectontwikkelaar richt zich op mensen die van watersport en van Zeeland houden, en die een hoger rendement zoeken dan het luttele percentage dat banken momenteel bieden. Aan de mogelijkheid om met spaargeld c.q. vermogen iets leukers te doen (qua besteding en rendement) hebben wij al eerder aandacht besteed (zoals investeren in windenergie of in een klassieke auto) en nu ‘stenen’ als investering weer aantrekkelijker worden, kan ook zo’n Zeeuws design vakantiehuis interessant zijn. Zeker omdat het hier om erg fraai uitgevoerde villa’s gaat, die de concurrentie aangaan met een comfortabel vakantiehuis in het buitenland.

Harbour Village Het Zilveren Schor gaat gebouwd worden aan de oevers van het Veerse Meer op Walcheren, op een steenworp afstand van Arnemuiden en Veere. Het schiereiland wordt omsloten door het Veerse Meer, de Noordzee en de Westerschelde. Van de 75 huizen die er komen hebben de meeste een eigen overdekt botenhuis. De watervilla’s worden met veel aandacht voor duurzaamheid neergezet en er zijn 9 verschillende typen, in formaat en voorzieningen sterk variërend en dat geldt dan uiteraard ook voor de prijzen; denkt u aan tussen de 4 en goed 9 ton. De villa’s zijn zo ingericht dat het interieur niet afleidt van de blik naar buiten, maar dit alleen maar versterkt. Het Veerse Meer is niet alleen in trek bij watersporters, maar doordat het water er steeds schoner wordt zien vissers er steeds meer schol, bot, griet, geep, harder, haring en zeebaars. In het gebied rond Harbour Village (het perceel waarop gebouwd gaat worden is nu nog vooral weiland) beheert Staatsbosbeheer ruim vijfhonderd hectare natuurgebied. Ook wandelaars en fietsers met een voorliefde voor rust, ruimte, natuur en water kunnen hier dus werkelijk alle kanten op. Plaatsen als Zierikzee, Brugge, Gent en Knokke liggen op korte afstand. Meer informatie vindt u op www.harbourvillage.nl en op de site http://www.vakantiehuizeninzeeland.nl/nieuwbouwprojecten van Delta Makelaardij. Op www.guijt.nl vindt u informatie over de speciale recreatiehypotheken die voor dit park beschikbaar zijn, tot maximaal 66% van de marktwaarde. Overigens wordt er door genoemde makelaar ook nog verkocht voor een even ambitieus ander project, Punt-West bij Ouddorp aan zee, Eco Hotel & Beachresort met 72 strandvilla’s en 20 hotelsuites. Als alles er straks even mooi uitziet als op de artist impressions wordt het indrukwekkend, maar hopelijk blijft er nog wel een stukje onbebouwd Zeeland over!

harbour village logo